Aan al het moois komt een einde! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Herma Roest - WaarBenJij.nu Aan al het moois komt een einde! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Herma Roest - WaarBenJij.nu

Aan al het moois komt een einde!

Blijf op de hoogte en volg Herma

24 Augustus 2019 | Canada, Vancouver

23 Augustus, Onze laatste dag begon met regen, de eerste dag die er wat weer betreft wat beroerder uitziet. We hadden een paar dingen op het program staan: Bridal Falls, Lynn Canyon suspensionbridge, nog ff terug naar de totempalen. We waren maar 24km bij de Bridal Falls verwijderd, dus daar waren we zo. Alleen wat een deceptie, het was maar een klein watervalletje waarbij nauwelijks water naar beneden kwam en niet zoveel als we op eerdere foto's hadden gezien. Daardoor besloten we ons niet in regenkleding te hijsen en de wandeling te wagen, maar om door te rijden naar Lynn Canyon via Hardrock Casono, ze hebben hier geen Hardrock Cafe, voor een petje voor Jan. Ook nu een teleurstelling, een heel groot casino met een hele kleine shop zonder petjes. We hadden voor Lynn Canyon gekozen in plaats van Capilano omdat het bij Lynn Canyon minder druk is. Nou voor ons was het daar ook druk zat! Hopperdepop daar gingen we weer, onder protest van mijn knie, die was nog niet helemaal hersteld van de klim van gisteren. De brug is een hangbrug die natuurlijk wiebelt als er mensen over lopen, dus moeilijk pictures maken, nou ja, dan maar een bewogen fotootje, al zullen Jan en Harco daar anders over denken. Toen we over de brug waren, zijn we richting de twin falls gelopen en toen we erg gingen dalen heb ik Jan en Harco gedag gezegd. Mijn knie zou het me niet in dank afnemen als ik ook weer moest klimmen dus zij verder en ik terug. Bij het cafe in het park heb ik op ze gewacht en vervolgens bleek dat ik de goede beslissing had genomen, de terugweg waren alleen maar trappen en dat is nou net funest voor mijn knie. Op naar de camping, Capilano RV campground, prima stekkie. Met de bus Vancouver in, voor CAD 3,00 (€2,10) kan je 1,5 uur reizen en overstappen zo vaak als je wilt. Bij Stanley Park uitgestapt en na een wandelingetje van een kwartier waren we weer bij de totempalen waar Harco een mooi petje had gezien en spijt had dat hij hem niet had gekocht. Harco een petje en ik kocht daar een lekkere warme hoody. Wandelingetje terug en met de bus het centrum in waar we een drankje gingen doen en uiteindelijk ook heerlijk hebben gegeten als afsluiting van een mooie vakantie.

24 Augustus, De dag van vertrek begon om 7.00 met de dagelijkse routine van douchen, ontbijten en afwassen. Vervolgens hebben we onze koffers ingepakt, hier en daar een natte lap over gehaald, nog een laatste bezem door de camper en om 9.50uur reden we de camping af. Bij Fraserway aangekomen werd de camper gecheckt en goedgekeurd. Met de bus werden we om 11.30 afgeleverd op het vliegveld en dan kan het grote wachten beginnen want we vliegen pas om 20.50 uur dus dat is een beetje jammer. Dan maar een beetje internetten, boekje lezen en yahtzee spelen, of toch niet want het scoreblokje zit in Jan's koffer en we zijn blij dat die dicht zit. We hebben in ieder geval onze herinnneringen nog.

• 25 Augustus 2019 - 08:59

Sylvia:

Wauw... wat een bijzondere vakantie hebben jullie genoten!
    Prachtig daar( aan jullie foto’s te zien).
    Goede reis terug naar huis toegewenst.