Even warmdraaien, letterlijk genomen - Reisverslag uit Cressy-sur-Somme, Frankrijk van Herma Roest - WaarBenJij.nu Even warmdraaien, letterlijk genomen - Reisverslag uit Cressy-sur-Somme, Frankrijk van Herma Roest - WaarBenJij.nu

Even warmdraaien, letterlijk genomen

Blijf op de hoogte en volg Herma

29 Juni 2019 | Frankrijk, Cressy-sur-Somme

Met nog 6 weken te gaan voor onze Canadareis gaan we een weekje naar Frankrijk. Jan z'n zus en zwager hebben daar een huis en zij hebben ons uitgenodigd. Met wie waren we daar? Jan z'n zussen en dat zijn er 5, drie zwagers, Jan en ik. Een dolle boel en een vol huis voor zus en zwager! Het huis ligt in de Bourgogne in de wereldstad Cressy sur Somme. Nog nooit van gehoord zal je denken, en dat komt mooi uit. Een prima plek om tot rust te komen en om te fietsen dacht ik, ja dat dacht ik, de fiets zou meegaan maar........na bestudering van de weersvooruitzichten wilde ik dat mijn fiets en ook mezelf niet aandoen. Het is daar namelijk niet zoals thuis, lekker plat, nee er zijn heuvels en daar moet je dan tegenop fietsen, dat is niet fijn als de gemiddelde amiddagtemperatuur 38 graden is met als absoluut hoogtepunt de donderdag met zijn 41 graden. Nee dan gun ik mijn fiets rust en mezelf ook ik ben namelijk niet op mijn best als het zo heet is. Ik heb de afgelopen week wel mijn nieuwe wandelmatties uitgeprobeerd, al was het maar een kort wandelingetje. Mijn tenen haalden opgelucht adem dat ze niet meer in de oude schoenen werden gepropt en ik heb heerlijk gelopen. Jan had wel zijn racefiets mee en heeft zich om de dag samen met zwager Jan lekker uitgesloofd en samen zaten ze dan,onder het uitlekken na de fietstocht, de resultaten te vergelijken. De ene Jan met Strava en de andere Jan met zijn navigatie. We zijn er woensdag nonometg wel met z'n allen, op de Jannen na, nog even op uitgetrokken naar Chateau Sully. Mijn zwager had alleen de pech toen we wilden lunchen in Autun, dat een Fransman wat haast had met uitstappen , zonder te kijken zijn autoportier openzwaaide en ai dat kostte mijn zwager een buitenspiegel. We werden met z'n allen bij de Fransman thuis uitgenodigd zodat hij het een en ander kon regelen en flop voor we het wisten werd de champagne opengetrokken. Huh was er een feestje dan, hadden we iets te vieren? Mijn zwager in ieder geval niet. Al met al is het een heerlijke week geweest, voor mij een week om uit te rusten. De middagen waren lang en warm maar heerlijk in de tuin onder een boom of bij de rivier. Harco stuurde nog een reisschema voor Canada, hij was dus ook lekker bezig. Nu nog ff 5 weken knallen en dan gaat het gebeuren. Onze reis naar Canada!!!!! Tot dan, toedels......


  • 30 Juni 2019 - 08:22

    Millie:

    Heerlijk zo’n week met elkaar.........

  • 30 Juni 2019 - 12:02

    Petty:

    Ik geniet nu al mee. Het word een feestje om jullie te volgen. Succes en veel plezier met de voorbereidingen.

  • 30 Juni 2019 - 18:36

    Hannie:

    Ja Herma, was warm en gezellig. Nog maar een paar weekjes voor nukkige de grote reis aanvangen. Geniet nog maar even na

  • 30 Juni 2019 - 18:38

    Hannie:

    Nukkige is jullie. Zit weer te klungelen

  • 02 Juli 2019 - 12:45

    Gonnie :

    Mooie herinneringen gemaakt en mooie vooruitzichten geboekt !

  • 08 Juli 2019 - 15:09

    Marc Keijzer:

    Ik hoor graag van het raften etc.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herma

Wij, Jan Harco en Herma, vinden het leuk jullie mee te laten genieten van de reizen die we gezamelijk maken. Veel plezier! Groetjes Herma

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 56281

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2019 - 25 Augustus 2019

Rondreis Zuid West Canada

23 Mei 2013 - 13 Juni 2013

Rondreis Java/Bali

26 Mei 2012 - 16 Juni 2012

Noorwegen

29 Januari 2011 - 27 Februari 2011

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: