Voorbereidingen Canada 2.0 - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Herma Roest - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Canada 2.0 - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Herma Roest - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Canada 2.0

Door: Herma

Blijf op de hoogte en volg Herma

04 November 2018 | Nederland, Baarn

De volgende stap in de voorbereidingen die we wilden nemen was een bijeenkomst op 20 oktober bij Jan Doets. Omdat we de tickets, de eerste overnachtingen in Vancouver en de camper al besproken hebben, zijn we niet gegaan, we hebben immers al geboekt. Verder is er op televisie ineens van alles te zien over Canada. Zo zendt SBS 6 op dinsdagavond Wereldreis op wielen uit, waarin 4 stellen met of zonder kinderen vanuit Banff National Park vertrekken naar Zuid Amerika. Leuk om ff te kijken omdat Banff ook op ons lijstje staat. Johnny de Mol ging met Humberto Tan naar Canada, dat hebben we maar een klein stukje gezien, zij gingen naar Churchill, wij niet dus overbodige informatie. Gisteren zijn we naar de Canada en Amerika beurs in Hotel Figi in Zeist. We zijn daar nog bij een presentatie geweest en kregen de bekende plaatjes te zien dus onze conclusie was dat we er nu zelf verder mee aan de slag gaan. Nog wel een tweetal mooie tips om te doen, de Glacier Skywalk, in Jasper dus daar waren we zelf waarschijnlijk ook achter gekomen. Een andere tip die we serieus willen onderzoeken of het mogelijk is, is een overnachting in een lodge in the middle of nowhere. Je kunt daar niet met de auto of camper komen en gaat met een boot of watervliegtuig, dat heeft onze voorkeur, naar een plek in the bush. De kans op het spotten van beren is daar supergroot. En daar gaan we natuurlijk voor: beren op de weg of offroad. Onze volgende stap is een goede wegenkaart van Canada op de tafel leggen en onze reis uitstippelen. Keuzes maken wat willen we gaan doen, wat willen we zien en dan een inschatting maken hoeveel tijd het kost. De tijd is beperkt, we hebben maar 3 weken dus het zal lastig worden , want dat er keuzes gemaakt moeten worden is wel duidelijk. We gaan beginnen bij het begin en dat is de wegenkaart...…..nog 9 maanden te gaan.

• 04 November 2018 - 16:29

Saskia:

Het gaat jullie lukken! En hoe gaaf, een watervliegtuig of boot..... ben benieuwd!

• 04 November 2018 - 18:32

Wim Den Blanken:

Mooie verhalen, ga ze zeker volgen.
    We zijn er in de winter en zomer geweest.
    Zie nu al bekende plaatsen als Jasper.
    Succes.

• 05 November 2018 - 05:50

Petra :

De voorpret is al begonnen met de voorbereidingen. Vind het leuk om jullie te volgen.

• 05 November 2018 - 06:15

Mirjam:

Leuk! Wij hebben eerder beren in Alconquin park gezien. Zo gaaf.... was toen moeder met twee jonkies. Pieter wilde uitstappen om een foto te maken. Ja ja, je doet wat in je enthousiasme.
    Gelukkig was er centrale deurvergrendeling.
    Veel plezier......

• 06 November 2018 - 02:06

Petra De Kuyper:

Voorbereidingen en verdinnen over wat wel of wat niet is altijd al leuke voorpret

• 06 November 2018 - 10:13

Nel En Jim De Bruijn:

Spannend hoor, jullie kennende komt het met de voorbereiding wel goed. Ja keuze maken is moeilijk voor een paar weken. Succes!!