De laatste dagen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu De laatste dagen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu

De laatste dagen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Door: Herma

Blijf op de hoogte en volg Herma

25 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Arthur’s Pass

De laatste 2 dagen zijn aangebroken en ze zullen er wat anders uit gaan zien dan gepland. We zouden vandaag naar Arthurs Pass gaan en dan morgen doorreizen naar Christchurch waar we de dag zouden gaan doorbrengen en zien dat we onze gemiste kans, de Maori’s, goed konden maken. Helaas is alles na 22 februari anders geworden. We slapen nu 2 nachten in Arthurs Pass. Vanuit Hokitika een beetje later dan anders vertrokken, eerst een e-mail gezonden naar the Green Spot over de vergoeding voor de laatste nacht en even door laten schemeren dat we het toch niet zo netjes vonden dat ze ons een beetje in de kou hebben laten staan. We zijn naar de Hokitika Gorge gereden een mooie kloof waar turkoois gekleurd water door heen stroomt. Doorgereden naar Greymouth voor een bakkie koffie en Arjan wilde nog graag een Nieuw Zeelands kookboek. Mission accomplished. Voor de laatse keer de New World bezocht voor boodschappen en het viel me op dat er wederom geen brood meer was en ook de melk was bijna op. Bij een fotozaak die ook internetgelegenheid had hebben we ons eerste deel van de terugreis ingecheckt dan is dat vast klaar. Verder naar Arthurs Pass met onderweg natuurlijk nog een fotomomentje want de omgeving blijft prachtig mooi. En gelukkig werkt het weer vandaag weer mee, nu nog hopen op een mooie laatste dag. Wat gedronken bij het enige restaurant dat Arthurs Pass rijk is, we willen daar de laatste gavond gaan eten en ze vertelden ons daar dat het waarschijnlijk een beperkte kaart zou zijn. Zij krijgen het vlees aangevoerd uit Christchurch en dat ligt nu ook stil. Het motel stelde niet zo heel veel voor, maar over het algemeen hebben we over onze accommodaties geen klagen gehad. Wel heerlijke bedden en na een koude nacht werd ik door vogelgezang gewekt. Ik ben even aan de manager van het motel gaan vragen of ik het tweede gedeelte van onze terugreis kon inchecken en de man was zo vriendelijk dat ik gebruik mocht maken van zijn computer en printer. We zijn ingecheckt dus nu konden we aan onze laatste dag beginnen die er dus echt anders uitzag. Op ons gemakkie alles weer ingepakt en op naar het Arthurs Pass visitorcenter om te kijken of er nog een leuk wandelingetje voor ons inzat. We werden geïnformeerd over de wandelingen en we werden aangeraden een korte wandeling te maken en niet te ver omhoog te gaan in verband met het veranderende weer, er was weer regen op komst. In verband met de aardbeving en de naschokken, die boven 4 op de schaal van richter ook hier te voelen zijn, konden we de dagwandelingen zo wie zo niet doen, dat werd sterk afgeraden omdat er rotsen naar beneden konden rollen. We hebben een wandeling van een uur uitgezocht en gemaakt, grappig dat je daar na de afgelopen 4 weken echt je hand niet meer voor omdraait, je loopt veel gemakkelijker omhoog en het kost veel minder moeite, jammer dat we al zo snel terug waren. Het begon al aardig dicht te trekken en omdat we geen zin hadden om weer kletsnat te regenen, we zouden de spullen ook niet meer droog krijgen, zijn we een stukje teruggereden op de pas om nog foto’s te maken van de brug die daar is aangelegd nadat verschillende aardbevingen er in het verleden voor gezorgd hadden dat de weg op dat punt steeds opnieuw moest worden aangelegd omdat de helft weer verdwenen was. Even geluncht en daarna ingecheckt bij het Hostel, inmiddels kwam de regen met bakken uit de lucht. De koffers en tassen klaar voor vertrek gemaakt en een potje Yahtzee gespeeld, beetje op internet en mijn boek uitgelezen. Zo lekker douchen en dan uit eten en vanavond vroeg naar bed want we vliegen om 9.50 van Christchurch naar Auckland en Christchurch ligt hier 2 uur rijden vandaan en we moeten natuurlijk ook de auto inleveren, dus we gaan om 5 uur rijden………………………..

• 25 Februari 2011 - 08:29

Tineke:

Een hele goede reis en hopelijk geen vertraging x Tineke en Jan

• 25 Februari 2011 - 08:53

Oogappel:

Lieve mensen, geniet ook van de laatste dagen in NZ. Ook al is jullie programma veranderd. Fijn dat we jullie hele reis hebben mogen meegenieten. Dank!

Liefs Joke

• 25 Februari 2011 - 09:30

Jane:

Al verlopen jullie laatste dagen anders,.. geniet er toch van
    Goede reis terug.
    Dank je wel voor het mogen meegenieten
    XXX Jane

• 25 Februari 2011 - 11:39

Wim:

Wij hopen dat jullie reis spoedig verloopt. Elly & Wim

• 25 Februari 2011 - 11:52

Mirjam/muffin:

Baal baal, vakantie om en een beetje een bizar einde door de aardbeving. Toch fijn dat jullie niets is overkomen!
    Wanneer krijgen we een leuke NZ-avond met overheerlijke hapjes uit NZ (lang leve het nieuwzeelandsekookboek!?).

Hele goede reis terug en hoop zo dat alle kleine onhandigheden snel vergeten worden jullie kunnen terugkijken op een enorm mooie reis!

• 25 Februari 2011 - 13:22

Hannie:

Een hele goede reis en tot gauw
    Groetjes

• 25 Februari 2011 - 16:17

Bea104:

Herma en reisgenoten een goede terugreis en geniet van de laatste indrukken van Nieuw Zeeland.

• 25 Februari 2011 - 17:36

Piet En Saskia:

Lieve mensen,

We hebben genoten van jullie reisverslagen,maar het is helaas toch wat anders gelopen dan,dat jullie in gedachten hadden. Een hele goede veilige terugreis en we spreken elkaar weer als jullie thuis zijn.

XX

• 26 Februari 2011 - 14:43

Herma Roest:

We zijn inmiddels in Hong Kong na een binnenlandse vlucht van Christchurch naar Auckland, die op tijd vloog en ook het eerste deel van Auckland naar Hong Kong verliep voorspoedig. Nu nog wachten tot onze vlucht naar Amsterdam vertrekt en daar landen we dan om 6.30.

• 26 Februari 2011 - 17:32

Sas:

Alweer op de terugreis....... ik zal je verhalen missen dat word gauw een keer koffie drinken!

Kussie voor mijn zussie

• 27 Februari 2011 - 21:27

Carla:

Welkom terug!!
    Rust lekker uit, ik zie je van de week!