Weer Thuis - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu Weer Thuis - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu

Weer Thuis

Door: Herma

Blijf op de hoogte en volg Herma

28 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik zit met een katerig gevoel achter de computer. Lekker weer in mijn eigen bed geslapen en best een goede nacht gehad, maar wat is het hier koud en grijs. Vrijdagavond zijn we gaan eten in het enige restaurant dat Arthur's Pass rijk is the Wobbly Kea. De kaart was beperkt, geen zalm geen tonijn en geen steak want dat moest allemaal uit Christchurch komen en daarvandaan werd niet geleverd, dus hebben we herten ragout gegeten en wat hebben we lekker gegeten zeg. Vroeg naar bed want om 4.30 zou de wekker gaan en die ging ook natuurlijk. Als dieven in de nacht zijn we weggeslopen, om 5.10 gaan rijden en om 7.00 waren we in Christchurch.De auto volgooien ging wat moeilijker als normaal we moesten even op zoek naar een benzine station dat ook operationeel was. Op het vliegveld de auto ingeleverd en ingecheckt en toen het wachten beginnen. Op TV zagen we dat er nog een naschok was geweest van 4.1 om 7.00, niets van gemerkt. De reis ging voorspoedig en ook de vlucht naar HongKong ging goed. Arjan heeft de hele weg liggen slapen en helaas lukte mij dat niet. In HongKong moesten we 4 uur wachten voor we door konden vliegen en toen we in het vliegtuig zaten merkte ik dat ik wel moe was en heb zowaar wat kunnen slapen. Zondagmorgen om 5.50 zijn we geland op Schiphol en ja hoor gelukkig regende het! Onze 3 kinderen met hun aanhang hebben ons opgehaald, dat was een verassing en wat fijn om ze weer te zien. Thuisgekomen gelijk aan de koffie en toen de kids, Arjan en Harco naar huis waren zijn we gelijk maar aan de gang gegaan. Wasjes draaien, Jan's moeder bellen, op verjaardagsvisite en handballen kijken. Het ging allemaal goed als je dan bedenkt hoe lang je eigenlijk niet geslapen hebt. Als afsluiting met Arjan en Harco uit eten geweest en toen begon het kaarsje uit te gaan. Om 22.30 zijn we ons lekkere eigen bed ingedoken en hebben we heerlijk geslapen tot 5.45 toen was ik klaar wakker en heb ik nog liggen mijmeren over de reis die we hebben gemaakt, over het mooie land met zijn vriendelijke mensen en zijn afwisselende natuur. De vulkanen en de geysers in het noorden, de gletsjers en de fjorden in het zuiden. De prachtige bossen en bergen op beide eilanden. De zeehonden, de walvissen, de geweldige wandelingen. De harmonieuze sfeer tussen ons en de gezelligheid. Het mooie weer, de plensbuien en je dan vrijwillig nat laten regenen omdat je wilt wandelen en hoe mooi de natuur dan is. Maar ook de gedachten die we hebben gehad na die vreselijke ramp voor Nieuw Zeeland, de aardbeving op 22 februari. Stel je voor dat die aardbeving niet dinsdagmiddag maar vrijdagnacht geweest zou zijn, ons motel voor die nacht was er immers niet meer. Stel je voor dat we op het gletsjer meer waren toen de aardbeving kwam en de gletsjer afbrak. Dat was stel je voor en we kunnen onze zegeningen tellen want we waren steeds op de juiste momenten op de juiste plaats. Wat heeft de meeste indruk op mij persoonlijk gemaakt deze vakantie? Dat waren de 10 muisstille minuten op de boot in de Doubtful Sound, een met je zelf, een met de natuur. Een ding is zeker Jan en ik zouden best nog een keer terug willen, niet volgend jaar en ook niet over 5 jaar want we willlen nog zoveel maar Nieuw Zeeland blijft gewoon op ons verlanglijstje staan!!! Voor iedereen die met ons meegeleefd heeft en meegelezen heeft, bedankt het was zo leuk om jullie reacties te lezen naar aanleiding van de korte verslagen die we geplaatst hebben en we zijn blij dat we dat hebben gedaan we zitten nu boordevol met indrukken en herinnneringen en kunnen het nalezen en met alle foto's erbij blijven we genieten.....................

• 28 Februari 2011 - 09:51

Jacqueline:

Welkom thuis.....

• 28 Februari 2011 - 09:55

Jane:

Lieve Herma,..
    Fijn dat je er weer heelhuids bent...
    kusssssss,... Jane

• 28 Februari 2011 - 09:57

Lonneke:

Herma fijn dat je er weer bent, geniet nog lekker even na!

• 28 Februari 2011 - 10:03

Anne-Marie:

Lieve Herma,
    Fijn dat je er weer bent, en dat jullie gezond zijn terug gekomen. Lekker nagenieten nu.
    xxx
    Anne-Marie / Cappu

• 28 Februari 2011 - 10:14

Tineke:

Tja welkom thuis in het kikkerlandje dat Nederland heet.x Tinius

• 28 Februari 2011 - 11:01

Knut:

Lieve Herma,
    Fijn dat je gezond en wel weer terug bent, ik heb genoten van je reisverslag, zo ben ik ook een beetje met je meegereisd, zie je snel weer op het forum en op 19 maart, liefs Willy

• 28 Februari 2011 - 11:21

Mirjam/muff:

Weet je wat zo leuk is, het heeft ons geen vakantiedagen gekost, geen jetlag, geen geld, maar we hebben wel een vakantiegevoel meegepikt door jou Herma!
    Dank je wel!

xxx

• 28 Februari 2011 - 13:35

Bea104:

Herma fijn dat je gezond en met heel veel mooie herinneringen terug bent. Het was mooi om via jullie mee tegenieten van Nieuw Zeeland.

groeten van Bea

• 28 Februari 2011 - 14:08

Jolanda:

Wat fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn!
    Jij ook bedankt dat we met jullie mee mochten genieten via de verslagen!
    Liefs Jo

• 28 Februari 2011 - 16:53

Hannie:

Hallo herma

Ik heb ook genoten van je reisdverslagen. Wat een mooie reis was dat.
    Welkom thuis en ik weet niet hoe lang het gaat duren, maar het wordt hier vanzelf een keertje mooi weer.