Ja hoor we zijn er!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu Ja hoor we zijn er!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu

Ja hoor we zijn er!!!

Door: janenherma

Blijf op de hoogte en volg Herma

31 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Afgelopen vrijdag hebben we het 2e deel van de reis ingecheckt en de boardingpassen afgedrukt. Nou dat scheelde zaterdag, we hoefden alleen maar onze bagage af te geven en konden door de douane. We werden door de achterblijvende kids uitgezwaaid en door Mark en Jos weggebracht en daar gingen we. natuurlijk stond er file, hoe kan dat ook anders op zaterdagmorgen om 9.30? De vlucht ging mooi op tijd, service was prima en wat duurt 10 uur dan lang. In Hong Kong was het al 7 uur later, dus konden we langzaam aan het tijdverschil wennen. We landden om 7.10 zondagmorgen plaatselijke tijd. Met een shuttle bus naar ons hotel, Royal Ocian Vieuw, daar even onder de pomp gestaan en vervolgens de stad in. Waar ik me over verbaasde was de hoeveelheid enorme flats, ik kende dat wel van plaatjes maar in het echt is het toch wel anders en wat zijn de inwoners van Hong Kong klein zeg. We hebben weinig van de stad gezien omdat we daar tekort voor bleven, we hebben wel een heerlijke Curry gegeten in een klein restaurantje. Na de curry ja hoor daar was hij, de man met de hamer die jetlag heet, of was het gewoon vermoeidheid omdat we al bijna 24 uur in touw waren? Ik hou het op het laatste. Even naar ons hotel voor een dutje en toen werden we alweer opgehaald voor de volgende stap. Om 21.25 plaatselijke tijd op zondag vlogen we richting Auckland en weer hadden we een goede vlucht. Vanmiddag om 13.15 plaatselijke tijd, dus weer 5 uur later,het verschil met Nederland is nu 12 uur, waren we in Auckland. Door de douane waar de toeristenvisa werden gecontroleerd, geletterd en gestempeld. Koffers van de band gehaald en ondertussen werden de rugtassen gecontroleerd door een allerliefst uitziend hondje die braaf naast een rugtas ging zitten als er iets in zat wat er eigenlijk niet in hoorde en niet ingevoerd mocht worden. Bij ons was er natuurlijk niets aan de hand totdat we door de douane gingen met de koffers want een van de visa was niet gestempeld, nou ja dat was snel opgelost en we konden, na een check van onze bergschoenzolen, de auto halen. Een giga bak voor 4 personen, maar dat is op zich wel fijn. Naar ons BB waar de vouchers en reisbescheiden voor de hele reis klaar lagen. Met een taxi Auckland in waar we heerlijk gegeten hebben en nu zitten we even nog wat te drinken en gaan we zo ons koffertje in. Vanaf morgen zijn we en route.
Doegie tot de volgende keer.

• 31 Januari 2011 - 09:02

Dees:

Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen! Dus papa voelde zich nog groter in Hong Kong :-P Slaap lekker zo! En ik hoor wel wanneer we kunnen skypen! En heel veel plezier natuurlijk en geniet ervan.

Dikke kus!

• 31 Januari 2011 - 09:04

Oogappel:

Fijn om te lezen, dat alles gesmeerd ging. Nu verder met genieten. Rotorua enz.
    Mijn schone zus en zwager zijn inmiddels in Wellington.

Veel plezier van Joke en Hans

• 31 Januari 2011 - 09:22

Jane:

Herma,..fijn te vernemen dat de reis goed en veilig is gegaan.
    En nu...de paden op de lanen in,..lekker genieten,..
    Lfs,Jane

• 31 Januari 2011 - 09:55

Bea:

Hallo Herma en de anderen,

Fijn dat de reis goed is gegaan.
    En nu rondreizen en veel gaan zien.
    Veel plezier.

• 31 Januari 2011 - 10:35

D.j.damen@hetnet.nl:

Geweldig Herma dat jullie er zijn, wat leuk is dat om jullie zo een beetje te volgen, zo reis ik een beetje met jullie mee, geniet van alles wat jullie onderweg tegenkomen, liefs Willy/Knut

• 31 Januari 2011 - 14:22

Sas:

Hallo,

Leuk om te lezen! FF 1 vraagje wat is BB??? Zit je gewoon zomaar aan de andere kant van de wereld......gek hoor..... Geniet lekker van alles!! Groetjes aan iedereen.

Doei

sas

• 31 Januari 2011 - 17:47

Millie:

Heel veel plezier met jullie rondrteis door nieuwzeeland, geniet er maar van,
    Groetjes vanuit een koud Nederland!!!!!

• 31 Januari 2011 - 18:24

Jolanda:

Fijn dat jullie er zijn,ben benieuwd naar wat er nog komen gaat! geniet ervan!

• 31 Januari 2011 - 20:33

Zo Ver Weg..:

Kan je je toch helemaal niks bij voorstellen dat jullie zó ver weg zijn. Heel andere wereld! Veel plezier..

• 31 Januari 2011 - 20:34

Marijke :

schreef de vorige reactie (zo ver weg).
    Enjoy your trip!

• 01 Februari 2011 - 00:56

John:

Klink helemaal herkenbaar hoor die controles.
    Veel plezier daar en laat die man met de hamer nu maar thuis.haha

LEUK HE LINKS RIJDEN.LUKT HET EEN BEETJE DAT SCHAKELEN??? EN DIE RUITENWISSERS EN KNIPPERJE HAHA
    NIET VERWISSELEN HE

• 01 Februari 2011 - 17:42

Rick:

Zo te lezen is het begin al helemaal goed.
    Heel veel plezier en ik blijf jullie volgen.
    Groetjes aan iedereen.

• 02 Februari 2011 - 09:32

Herma Roest:

Ha die Sas,
    Ik was & vergeten en dan wordt het B&B dan weet je het wel he. Bed & Breakfast.
    Liefs Herma