De dag van de kleine teleurstelling - Reisverslag uit Pauanui, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu De dag van de kleine teleurstelling - Reisverslag uit Pauanui, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu

De dag van de kleine teleurstelling

Door: janenherma

Blijf op de hoogte en volg Herma

02 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Pauanui

Dinsdagmorgen zaten we vroeg aan het ontbijt. Alle vier hebben we wel een poos wakker gelegen die nacht, moeten nog even aan het tijdsverschil wennen. We kregen een heerlijk ontbijt voorgeschoteld en vervolgens na een afscheid van vriendelijke mensen en een leuke locatie zijn we Auckland in gegaan om een koelbox te scoren, handig wanneer je veel in de auto zit en koel drinken wil hebben. Die missie is geslaagd. Toen naar het centrum van Auckland en de Sky Tower bezocht. Het was prachtig weer dus we hadden een geweldig uitzicht over de stad. Er waren nog een aantal durfals die over een reling boven aan de toren liepen of een jump van de toren maakten. Het was tijd om richting Coromandel te gaan waar we de komende 2 nachten zullen verblijven. Onze reisbeschrijving stuurde ons via de kortste weg, de snelweg maar ja de 'coastal road' is veel mooier, je doet er alleen wat langer over. In de auto nog wat zitten knikkebollen het blijft toch lastig hoor dat tijdsverschil. We werden in Pauanui hartelijk ontvangen door de manager die ons aan de hand van de kaart wat tips gaf. Wat ik heel graag wilde was naar Cathedral Cove maar dat zou nog wel eens lastig kunnen worden want de wandelweg was afgesloten. Afgelopen vrijdag was het hier noodweer en er is op veel plaatsen nogal wat modder van de bergen af gekomen, dat hadden onderweg al gezien. Ons huisje was brandschoon en de bedden waren opgemaakt, heerlijk. Alleen er was maar een tweepits kookgelegenheid dus dat vergde wat improvisatie, niet van mij hoor want we hebben onze prive kok Arjan bij ons die een heerlijke pasta heeft bereid. Na een betere nacht vanmorgen, hoe vervelend, buiten ontbeten want de zon stond alweer hoog aan de hemel, 28 graden of zo. Hup in de auto en op naar Cathedral Cove en inderdaad het wandelpad was afgesloten naar aanleiding van 'major landslides' dus dan maar van afstand bekeken. Het kon ook via de zee maar 65 dollar, ong. 35 euro, voor een uurtje in de boot hadden we daar niet voor over.Een kleine teleurstelling was dit wel maar ja niet alles kan vlekkeloos verlopen en we gaan vast nog hele mooie dingen zien. Verder richting Thames, geluncht in Coromandel City, bleek de weg afgesloten te zijn, dus via een alternatieve route, een B weg met losse stenen. Aan die weg lag nog wel een waterval en de 'Kauri grove' waar ontzettend oude en hoge en dikke bomen, Kauri's, staan. Best indrukwekkend en ook het bos waar ze in staan is best bijzonder, een soort oerwoud met een dichte begroeiing. Onderweg boodschappen gedaan en lekker vlees op de BBQ gelegd. Ik merk dat ik al aan het tijdsverschil ga wennen en ook bij de anderen gaat het al beter dan de afgelopen dagen. Morgen vertrekken we vroeg richting Rotorua. Wordt vervolgd.

• 02 Februari 2011 - 09:31

Dees:

Leuk een jump van de toren :-D Lekker gegeten??

Ik zal even kijken of ik die cam kan fixen, kan je me de volgende keer met skypen zien en plukkie en het nieuwe konijn haha ;-)

Nou heel veel plezier nog he :-) en slaap lekker zo!

xxxxxxxxx

• 02 Februari 2011 - 09:44

Jeanine:

Ach alles is een avontuur toch. Jullie genieten in ieder geval en maken wat mee! En in een lekker zonnetje, hier is het grijs en grauw, niet aan denken hoor! Have fun!

• 02 Februari 2011 - 10:03

De Planners:

Hoi Herma en familie,

We zijn jaloers op het weer bij jullie! Heerlijk zeg, 28 graden. Jammer dat het wandelpad dicht was maar jullie gaan vast nog genoeg leuke dingen zien. Heel veel plezier,

groetjes Carla en Lonneke

• 02 Februari 2011 - 12:45

Sas:

leuk om dit soort plaatsen op te zoeken bij google maps. Leuk om elke keer te leen!

Liefs

sas

• 02 Februari 2011 - 16:40

Tineke:

Nou jullie maken genoeg mee als ik dit zo lees van jullie.
    vrijdag kan ik jullie een week niet volgen want dan zijn wij ook op vakantie (zwemmen?) want het wordt wel 8 gr. boven nul overdag dus er zal wel niet veel van schaatsen komen maar misschien valt het nog wel mee.
    Veel plezier en tot over ruim een week ofzo.x Tinus

• 03 Februari 2011 - 18:11

Tirol:

Leuk om jullie zo te volgen Herma, fijn dat je t zo naar de zin hebt. Wens jullie nog veel plezier want we gaan zelf ook zaterdagmorgen rijden.

Geniet maar van het mooie weer!!

XXX Tirol (Agnes)

• 04 Februari 2011 - 07:32

Rick:

Leest als een hele belevenis. Veel plezier en groetjes aan iedereen.