Het borrelt, pruttelt en ruikt naar............... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu Het borrelt, pruttelt en ruikt naar............... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu

Het borrelt, pruttelt en ruikt naar...............

Door: janenherma

Blijf op de hoogte en volg Herma

04 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Na een vroeg ontbijt om 7.30, lekker buiten met een bijna tevoorschijn komende zon, zijn we gisteren om 8.45 vertrokken richting Waihi, speciaal voor Sas we gingen via weg 25, weg 2, weg 29 en weg 36 en verder via binnendoor weggetjes. In Waihi is een grote open goudmijn en daar wordt per week voor 1.000.000 NZ$ aan goud en zilver gewonnen.We stonden daar werkelijk in een megagat te kijken dat kun je je zo niet voorstellen, 190 meter diep doorsnede weet ik even niet maat er was een wandeling om het gat heen van een uur dus reken maar uit. We hebben daar even rondgekeken en koffie gedronken. Vervolgens verder naar 'Hell's Gate' want de mannen wilden raften, ik zie daar van af want ik laat me niet vrijwillig met een rubberboot 7 meter van een waterval naar beneden vallen. Daar aangekomen bleek dat ze niet meer konden die dag want de tour start elke dag om 11 uur.Dus dan morgen maar weer proberen, ze hoorden daar trouwens wel dat de Kaituna niet gevaren werd vanwege het noodweer van afgelopen vrijdag. Beetje teleurstelling voor de mannen maar er was wel een alternatief. Goed over naar plan B. We zaten in het vulkanische gebied dus wat ga je dan doen? Juist naar Wai-o-tapu een park met geysers, pruttelende modderpoelen, kokende waterputten en vooral door de zwaveldampen rook het niet erg fris, lees rotte eieren. Maar indrukwekkend hoor, de aardkorst is hier zo dun dat er van alles naar de aardoppervlakte komt. Door alle stoffen die in het water zitten ontstaan prachtige kleur schakeringen op de rotsen. Hierna door naar Rotorua waar we zouden overnachten. Op een camping in een stacaravan, beetje klein, Arjan en Harco in een stapelbed. Arjan zei vanmorgen: Hoe kan je nou slapen op een plank met een pannenlap, waar hij zijn bedbodem en matras mee bedoelde. Vandaag zijn de mannen op pad gegaan om te gaan raften, na mij bij Rotorua museum afgezet te hebben. Dat was best interessant maar tijdens de 'guided tour' werd ik al ge-smst dat ze weer terugkwamen, het ging niet door wegens te weinig belangstelling. Opnieuw overgestapt op plan B er is hier toch genoeg te doen en te zien. We zijn naar de 'buried village' geweest, een opgraving van een dorp dat bedolven is onder de lava bij de grote vulkaanuitbarsting in 1886 van Mount Tarawera. Na deze culturele ervaring onderweg een hapje gedaan en richting 'hidden valley' met nog meer gepruttel en geborrel uit de aarde. Hier waren een aantal heel actieve kleine geysers te zien. De wandeling was mooi aangelegd over houten vlonders boven de instabiele aarde. Het is een hele ervaring om dit alles te zien en vooral te ruiken. We zijn nu 2 nachten in Taupo aan lake Taupo en de mannen gaan morgen weer proberen om te gaan raften en hopen dat de rivier Taikuna nu wel open is want dat is wat ze het liefste willen. Ik vermaak me wel in en om Taupo.

• 04 Februari 2011 - 09:17

Angelique:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en dat is aardig wat! Hopen voor de mannen dat het nog lukt om te raften, maar anders vermaken jullie je vast ook wel! Veel plezier nog!
    Liefs Angelique

• 04 Februari 2011 - 09:27

Willy:

Jeetje, echt indrukwekkend die foto's, werkelijk schitterend, geniet van je reisverslag, liefs Willy/Knut

• 04 Februari 2011 - 09:34

Anne-Marie:

Wat een leuk berichtje weer. zo leuk om te lezen. Raften ja is mijn dochter ook zo gek van doet dat ook iedere keer weer als ze op reis is. Ik moet er niet aan denken. Hoop dat het voor de mannen lukt. Leuk de foto's bij je verhaal. En liggen op een plank en een pannenlap ja niet erg lekker lijkt mij. Moest er wel om lachen vind de benaming wel erg leuk. Lieverd nog veel plezier kijk nu al weer uit naar je volgende verhaal.
    xx Cappu

• 04 Februari 2011 - 09:51

Sas:

Hallo,

Leuk die foto's! Wat is er veel te zien! Fijn dat jullie zo flexibel zijn en gewoon gelijk wat anders verzinnen.

Groetjes

• 04 Februari 2011 - 10:13

Oogappel:

Wat genieten jullie zeg. Het straalt van het beeldscherm af. Ja, wat stinkt dat he? Ik weet het van mijn schoonzusje en zwager.
    Nog veel plezier en bedankt dat we met jullie mogen meekijken.
    Liefs Joke

• 04 Februari 2011 - 11:09

Jane:

Herma,.. wat hebben jullie het geweldig en wat schrijf je er leuk over, het is net of je persoonlijk tegen me praat.
    Dankjewel dat ik mag meegenieten
    Lfs.XXX Jane

• 04 Februari 2011 - 11:58

Mirjam/muffin:

Ach, al slapend op een plank en pannelap kun je toch nog heel mooie dingen beleven! Super hoor. Dank voor het mee-genieten.
    Succes met het genieten, maar dat gaat lukken. En het is grappig hoe soms kleine teleurstellingen overwonnen worden door de schoonheid van de schepping!

Veel plezier nog.
    Daisy hoever ben je al met verbouwen?

• 04 Februari 2011 - 12:15

Bea104:

Altijd een alternatief, goed dat jullie je zo aanpassen.
    Van zulke foto's wordt je gewoon stil, dat zoiets moois bestaat. Geweldig.
    Veel plezier en fijn dat we mee kunnen genieten van jullie reis.

• 04 Februari 2011 - 12:30

Dees:

@ Mirjam/muffin: Heel ver, ik doe m'n best ;-)

Heeee allemaal!

Leuk om het zo te lezen hoor! Hebben jullie nog lekker genoten van de wraps vanavond? Ik ben nu op school met A de vluchten aan het inboeken voor Litouwen..

See you @ skype!

xxxxxxx

• 04 Februari 2011 - 20:47

Saskia En Piet:

Goed te lezen,dat jullie veilig in NZ zitten.En dat jullie enorm genieten van alles wat het land te bieden heeft.
    We volgen jullie op de voet hoor en genieten met jullie mee. Heel veel plezier. XXXX

• 05 Februari 2011 - 23:02

Marguerite:

Hoi Herma & Jan, wat leuk jullie hier te kunnen volgen. NZ staat ook op mijn verlanglijstje dus als jullie terug zijn :-)
    Veel plezier en ik ga jullie verslag volgen.

Hartelijke groet, Marguerite