Genieten,genieten, genieten....................... - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu Genieten,genieten, genieten....................... - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu

Genieten,genieten, genieten.......................

Door: janenherma

Blijf op de hoogte en volg Herma

06 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Ja hoor, het was zover, de mannen konden raften. Gistermorgen even gebeld met de organisatie en een plaats gereserveerd, ontbijten en vort daar gingen ze. Ik ben bij de accommodatie gebleven en had een dagje voor mezelf. Eerst even op internet, nog gechat met Willy van mijn vriendinnen groepje, onder de douche en aan de wandel, de stad in. Mijn zonnebril laten bijstellen en wat dingetjes gekocht, kopje koffie, heerlijke smoothie en terug naar de accommodatie. Mijn boek gepakt en lekker op een bankje bij Lake Taupo zitten lezen. De manen kwamen voldaan, na een leuke dag, terug en hadden al wat plannen gemaakt voor de volgende dag.Arjan heeft weer een prima maaltijd verzorgd en toen zat de dag er weer op. Vanmorgen na een douche, ontbijt weer de complete ontruiming van ons appartement en op naar de volgende bestemming Ohakune bij Tongariro National Park. Onderweg gestopt bij de Huka Falls, geen hoge waterval maarruh, er valt daar 200.000 liter water per seconde 9 meter naar beneden. Dat water is kraakhelder en vindt vervolgens schuimend zijn weg. Stukje verderop gestopt bij de Craters of the Moon ook weer een geyser en vulkanisch park. Dit is nog een relatief jong en zeer actief gebied. Je blijft je verbazen hoe de aarde borrelt en bromt en dat er op diverse plekken grote pluimen stoom opstijgen. Verder op weg naar de volgende bestemming ´The Hobbit Motorlodge´Ook hier werden we weer uiterst vriendelijk ontvangen en de dame achter de balie bood ons een ´free upgrade´aan. Nou we kwamen in een appartement, prachtig, compleet met bubbelbad. Het was nog vroeg dus konden we nog wel wat ondernemen, met de auto richting ´Ruapehu´ het gebied waar we morgen gaan wandelen, onderweg uitgestapt voor een wandeling van 1,5 uur naar de ´Waitonga Falls´, veel hoger dan die van vanmorgen maar minder water, wel weer adembenemend. De wandeling ligt in het national park. Morgen staat ons een pittig dagje te wachten. We moeten ons om 6.00uur ´s morgens melden bij het shuttle busje dat ons naar het beginpunt van de Tongariro zal brengen op ongeveer 1100meter vervolgens begint onze wandeling van 7 tot 8 uur over de vulkaan heen naar een hoogte van ongeveer 1900 meter. Het is een van de bekendste wandelingen in Nieuw Zeeland en is 19,4 km lang. Ik ben benieuwd hoe we het gaan ervaren. In ieder geval wordt het niet laat vanavond want de wekker gaat om 4.30..................

• 06 Februari 2011 - 09:19

Jacqueline:

Leuk om je verslagen te lezen......
    Wat een indrukken....prachtig! Geniet ervan

• 06 Februari 2011 - 10:28

Anne-Marie:

Hoi, hoi,
    Wat heerlijk dat de mannen toch nog hebben kunnen raften. En dan kamer met bubbelbad...heerlijk! succes met de wandeling...gaaf denk ik, maar ook heel zwaar.
    xxx
    Cappu

• 06 Februari 2011 - 12:51

Bea104:

Hallo Herma en familie,

Fijn dat jullie konden raften en jij Herma een dagje niets doen en bijkomen.
    Een zware maar mooie wandeling zo telezen, geniet ervan.
    En dan een bubbelbad, wat een luxe.
    Ik vind het fijn om zo door het lezen van de reisverslagen met jullie mee tereizen.

• 06 Februari 2011 - 14:52

Hendrikus:

prachtig allemaal dat jullie je zo vermaken,
    fijne tijd daar. groetjes Thea en Hendrikuskus

• 06 Februari 2011 - 15:57

Hennie (lexine):

Wat spannend wat jullie allemaal meemaken en zien en heel leuk om dat te kunnen volgen. De foto's zijn ook erg mooi. Nog veel van zulke mooie momenten wens ik jullie toe hoor, geniet ervan!!

• 06 Februari 2011 - 16:54

Willy/Knut:

Heel veel succes met de lange wandeling, dat wordt genieten en .... afvallen, wat zullen de mannen genoten hebben van het raften, veel plezier met z,n allen, liefs Willy

• 06 Februari 2011 - 22:11

Majo:

Ik heb mijn eigen fotoboek erbij gepakt. Zo kan ik jullie nog beter volgen. Voor mij 13 jaar geleden, maar het is weer als de dag van gisteren. Mooi is het daar he. Schitterend gewoon. Maar het wordt nog mooier. Dank je voor het delen.

• 07 Februari 2011 - 16:03

Hans:

Hoi allemaal.
    Klinkt nu al helemaal geweldig en er komt nog veel meer.
    Heel veel plezier nog en groeten uit een druilerig Amsterdam.
    (mis je niks aan, haha)