Laatste dagje Noordereiland - Reisverslag uit Plimmerton, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu Laatste dagje Noordereiland - Reisverslag uit Plimmerton, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Noordereiland

Door: janenherma

Blijf op de hoogte en volg Herma

10 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Plimmerton

Gisteren rustig aan wakker geworden en ontbeten. Vervolgens naar het visitorscenter bij Mount Taranaki. We hebben ons laten informeren over het weer en voordat we een wandeling gingen maken nog een bakkie koffie gedronken. We hebben niet de summit, route naar de top, gelopen maar een rondwandeling tot halverwege Mount Taranaki. Het eerste stuk van de wandeling ging bergafwaarts door een heel dicht begroeid bos, prachtig gewoon, bomen begroeid met mos dat ook weer een beetje naar beneden hing. Moeilijk te beschrijven hoe mooi het was. Bergopwaarts was via boomwortels en al klimmend en klauterend over die wortels en stenen kwamen we bij een hut met een uitkijkpunt. Het was helder dus konden we ver kijken. Nog een stuk omhoog, via trappen dit keer en ook weer leek er geen einde aan te komen, kwamen we op een punt waar Jan en Arjan twijfelden, nou ja Jan twijfelde en Arjan wilde wel, of ze nog een stuk naar boven zouden gaan. Bij twijfel niet doen is Arjan's devies, dus begonnen we met z'n vieren aan de afdaling. Het eerste stuk via een grindpad en het laatste weer door het bos. Thuisgekomen een heerlijke douche even de was afgehaald die ik gisteren gedaan had en ondertussen was Arjan een heerlijke lamsbout aan het bereiden met roasted patatoes, het was een feestmaal. Vanmorgen vertrokken riching Plimmerton, over de "surf highway" Nou die viel tegen en het was een saaie lange rit. We zitten nu in een hostel, maar wel een luxe hostel, we hebben kamers met zeezicht. Nadat we hadden ingecheckt zijn we Wellingon nog in geweest maar niet goed voorbereid en te weinig tijd dus ook niet veel gezien of gedaan. Wel even gekeken waar we morgen de auto moeten inleveren en waar we de boot moeten nemen naar het Zuidereiland voor het tweede deel van de reis.

• 10 Februari 2011 - 08:34

Sas:

blijft leuk!

Knuffel voor iedereen

sas

• 10 Februari 2011 - 08:43

Jeanine:

Ooooh wat gaat dat snel. Gelukkig hebben jullie nog veel leuke avonturen voor de boeg. Bedankt voor het meelezen!

• 10 Februari 2011 - 08:45

Anne-Marie:

Pff Herma jullie lopen en klimmen wat af! Petje af hoor, maar je krijgt er natuurlijk ook heel veel moois voor terug. Geniet van je verhalen.

xxx Cappu

• 10 Februari 2011 - 08:54

Willy/Knut:

Jeetje wat wandelen jullie veel, wat zal je afvallen, maar al met al lijkt het me een geweldige vakantie en voor ons heel leuk zo mee te kunnen maken, knuf van Willy

• 10 Februari 2011 - 09:11

Jantjooo:

Kheb tranen in mijn ogen. Tis idd errug mooi geweest en we gaan nu op naar "zuid" hahaha.

• 10 Februari 2011 - 10:05

Mirjam:

Lieverds,

Goede keus: bij twijfel niet doen... maar wat hebben jullie mooie dingen gezien! Wat is er toch een hoop schoons in de wereld geschapen he? Dat moeten we toch behouden en er goed voor zorgen.... Super wat jullie meemaken.
    Jullie vallen denk ik heel veel af maar al die bergjes op en bergjes af voel je wel in je kuiten... of vergis ik me?
    Dank voor je groet op de site!

xxx
    Mirjam/muffin

• 10 Februari 2011 - 12:22

Jane:

Leuk Herma, dat je op site reageerde,
    Wat fijn dat jullie zo genieten, maar wat loop je veel zeg,.je komt terug als een slanke deerne.
    Veel plezier op de volgende bestemming
    XXX Jane

• 10 Februari 2011 - 18:43

Oogappel:

Lieve wandelaars,

Wat genieten jullie zeg, het straalt hier van het papier af. Gwelding zoveel als jullie wandelen. Leuk dat jullie in Wellington waren, maar jammer te weinig tijd. Ik zie Lower Hutt staan, mijn nichtje woont in Upper Hutt. Verder genieten op het South Island.
    Dikke smok uit Haarlem xxxxxx

• 10 Februari 2011 - 19:16

Majo:

Wat ontzettend leuk dat wij mee kunnen genieten. Ik kijk nu al uit naar jullie verslagen van het Zuid Eiland ... is zooooo mooi. Heel veel plezier daar!!

• 10 Februari 2011 - 19:44

Marieke :

Hoi Jan en Herma,

Jeetje wat leuk om te lezen allemaal! Wat een mooie vakantie moeten jullie nu hebben. Nou ik hou jullie verhalen in de gaten ! Heeeeel veel plezier en geniet ervan.

Groetjes, Marieke van Laatum - Loef