Gisteren Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu Gisteren Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Herma Roest - WaarBenJij.nu

Gisteren Abel Tasman National Park

Door: Herma

Blijf op de hoogte en volg Herma

13 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Om 7.00 ging de wekker. Hup uit bed, er was een hoop te doen, ontbijten, de spullen die we mee wilden nemen naar het Zuider Eiland in de koelbox proppen, koffers in de auto, naar Wellington rijden en de auto inleveren. Om 8.40 reden we weg en konden we op ons gemak alles regelen wat er geregeld moest worden. Koffers inleveren en om 10.00 konden we de boot op. We settelden ons aan de achterkant van de boot, lekker in het zonnetje. Het was rustig op zee en helder en toen we het Zuider Eiland naderden werden we al verrast door de schoonheid van de Malborough Sounds. Om 13.30 gingen we aan land, even wachten op de koffers en de auto kon worden gehaald. Helaas deze keer niet zo luxe als op het Noorder Eiland maar ja je kunt niet altijd pieken. We rijden nu in een Mitsubishi Delica (tesse zoals Jan in het stof van de auto schreef). Via een prachtige weg de Queen Charlotte Scenic Route zijn we richting Nelson gereden. Prachtige weg met mooie uitzicht punten maar wel met 360 bochten. We zaten in the White Elephant een hostel, een oud gebouw met een tuin vol met fruitbomen en daar stonden ook nog units waar slaapkamers in waren en een van die units hadden wij, ieder met een eigen badkamer en toilet. Arjan was niet zo heel blij met de keuken, veel te klein voor het aantal gasten en hij kreeg, zoals hij zei, moordneigingen, er stond bijvoorbeeld iemand met 2 pannetjes op 2 fornuizen te koken. Dan maar wat later eten. We hebben een watertaxi voor de volgende dag geboekt omdat we wilden wandelen in Het Abel Tasman National Park. We stapten de volgende morgen om 9.00 in de watertaxi. Dat was wel grappig want bij het verzamelpunt stapten we al in en de boot werd door een tractor naar zee getrokken. We zijn in Marahau opgestapt en eerst over zee naar de “Split Apple Rock” gevaren, van daar uit nog langs Tonga Island met zeehondjes, dat was heel erg leuk om te zien, lagen lekker te slapen op de rotsen. Vlak bij onze boot zwom er eentje in het water en deed zijn kunstje, leuk om te zien. Verder Naar Totaranui waar de eerste wandelaars eruit werden gezet. We gingen weer naar zuiden naar Bark Bay waar de meeste mensen de boot verlieten om te gaan wandelen. Het was een mooie niet al te moeilijke wandeling. Wel een beetje klimmen maar niets in vergelijking met de afgelopen 2 wandelingen. Het was 7,8km langs de kust over het enige wandelpad door het park. We zijn ook over de hangbrug gelopen beetje vreemd, maar wel leuk, hij wiebelt behoorlijk. We kwamen aan op Torrent Bay waar we weer opgepikt werden door de water taxi, alleen wij waren daar al om 13.30 en wilden de boot van 15.00 terug nemen, maar dat kon dus niet omdat we de 16.00 boot geboekt hadden, dus nog een uur op het strand waar natuurlijk geen restaurantje was waar we wat konden drinken. In Marahau teruggekomen nog een drankje gedaan en weer terug naar Motueka waar Arjan weer een heerlijke maaltijd op tafel toverde. Ik zou vervolgens een verslagje maken terwijl we ook skype aan hadden staan en tringggggg tringgggg, contact met Mark en Jorita die de stand van zaken rond de mogelijke aankoop van hun huis met ons wilden delen. Omdat we met z’n vieren zijn met 1 computer doen, vond ik niet dat ik het nog langer claimen, dus de volgende was aan de beurt. Vandaag weer verder op weg en de volgende bestemming is Kaikoura waar we walvissen gaan watchen als het goed is. Vlak voor Kaikoura zagen we op de rotsen in zee wederom een hele zeehondenkolonie. De mannen konden plaatjes schieten dat het een lieve lust was. Spelende zeehondjes in het water. Zogende moeders die eerst aan de baby snuffelden voor dat deze mocht drinken, het was echt heel leuk om te zien. Je ziet ze natuurlijk in elke dierentuin, maar zo in het wild is toch wel een heel andere ervaring. In Kaikoura aangekomen, ingecheckt in het hostel The Lazy Shag waar we weer heerlijk een slaapkamer met eigen badkamer en toilet heben, bedje gespreid en handdoekjes lagen klaar. Boodschappen gedaan en vervolgens bij de I Site geïnformeerd naar de Maori tour die hier is en omdat we nog helemaal geen Maori ervaring hebben. Jammer joh volgeboekt, dus weer geen Maori ervaring, dat hadden we eigenlijk bij Rotarua moeten doen op het Noorder Eiland maar ja toen waren we druk met de Geothermische parken dus een beetje verkeerde planning en een gemiste kans. Misschien nog als we richting Christchurch gaan. Morgen gaan we op de boot de zee op en nu maar hopen dat we ook daadwerkelijk iets gaan zien. Jullie zullen het over een paar dagen weten……………..

• 13 Februari 2011 - 08:30

Bea 104:

Herma wat kun je goed alles beschrijven, het is net of ik erbij ben. Veel plezier en blijf je belevenissen met ons delen.

• 13 Februari 2011 - 09:40

Hans:

Wat is het leuk om je verslagen te lezen Herma. Alsof ik het zelf meebeleef.
    Jullie hebben echt een mooie vakantie daar.
    Ik hoop dat jullie morgen walvissen zien en daarna nog veel meer moois.
    Heel veel plezier verder en de groeten aan de mannen.

• 13 Februari 2011 - 10:25

Majo:

Wat leuk is het toch om jullie belevenissen op deze manier te kunnen volgen en mijn herinneringen weer op te frissen .... Kaikoura ... ja ... dat was zwemmen met dolfijnen en later nog zwemmen met/tussen de zeeleeuwen. Veel plezier verder en ik kijk al uit naar het volgende verslag.

• 14 Februari 2011 - 06:17

John:

mooie verhalen en foto,s
    Kan helaas niet op Facebook kijken hier.
    Geniet maar van alles daar.

• 14 Februari 2011 - 12:29

Tineke:

Hoi daar allemaal,nu pas een bericht van mij want ik was zelf op vakantie zoals jullie misschien nog weten(schaatsen) Ik ga op mijn gemakje alles doorlezen maar in een week tijd hebben jullie vast al veel meegemaakt. Nog veel plezier daar met z'n alle. Gr Tineke

• 14 Februari 2011 - 21:45

Rob:

Hallo Jan en Herma, wat klinkt dit mooi allemaal! Heel veel plezier nog daar..... @ coach Jan: helaas verloren zondag met 22-19 (wij hadden geen wissel).

Groetjes, Rob

• 15 Februari 2011 - 08:13

Carla:

Oww die walvissen, dat lijkt me gaaaaf!! Ik ga duimen dat ze er zijn hoor!